Ne rabim trenerja, lahko delam sam

Je trener res potreben? Ga potrebujem?

Pogosto se srečam s stranko, ki včasih ne ve kaj je pravzaprav njen cilj.  Ja, v večini primerov je najbolj splošni cilj izguba kilogramov.

“Koliko? V kolikšnem času? Na katerem predelu? Na kakšen način?” Sto in eno vprašanje je potrebno zastaviti preden se lotim dela. “Je tvoj cilj kratkoročen ali dolgoročen?”

“Ti vadba posledično predstavlja samo orodje za dosego cilja ali je to tvoj nov hobi, ki ga boš združil in vpeljal v svoje življenje?”

Kaj je bolje?

Če vadbo gledaš SAMO kot orodje za dosego cilja, poleg diete, je to lahko v prenesenem pomenu kot neke vrste tableta, ki jo zaužijemo da izgubimo odvečne kilograme. Uporabil jo boš samo takrat, ko boš hotel shujšati. Ko boš cilj dosegel, pa boš tablete pospravil na dno omare. To je klasični primer, kako se pride do kratkoročnih rezultatov, ki ponavadi prinesejo nihanja v kilogramih, nihanja v hormonih in fizične spremembe na tvojem telesu, ki pustijo svoje posledice (odvečna koža, strije,..). Odločimo se, da gremo jutri na dieto in začnemo migati vsaki dan. Štartamo na polno, z vadbo pokurimo vse kalorije, ki smo jih pojedli. Za piko na i pa si izberemo še visoko intenzivne treninge, ki nam poberejo vso energijo, ki bi jo posledično morali nadomestiti s hrano, pa žal na smemo jesti.  Vztrajamo 2 tedna in obupamo. Ima to smisel?

Vedno predlagam, da si vsak posameznik zastavi dolgoročne cilje! Tega se ne lotimo z drastičnimi spremembami oziroma s “šnelkursom”. Tak plan ti zastavi nekdo, ki se je za to šolal. Tako kot veterinar zdravi živali (in ne ti s pomočjo googla), tako trener piše treninge, uči in vodi.

Read More

POČEP

Lotila sem se svojega počepa s Smolov programom. Ja, sliši se skoraj kot lik iz gospodarja prstanov, pa ni. Govorim o metodi treninga. Nisem tista punca, ki v fitnes hodi samo da bi povečala svojo zadnjico, zato je moj trening popolnoma drugačen od tistega, ki zajema samo gluteus maximus, uporabo elastike in nešteto število ponovitev. Priznam, takšnega verjetno niti ne bi tega zdržala. Sem šla skozi tako obdobje, je bilo kratko in meni dokaj nezanimivo. Nisem taki tip osebe. Raje treniram z večjimi bremeni in bolj intenzivno.

Meni osebno najbolj ljuba vaja je počep!

Trening mi predstavlja ventil, kjer lahko daš vse od sebe. Igro, kjer je vse dovoljeno in je neke vrste merilo, koliko tvoje telo lahko zmore. Moje se pač ni zadovoljilo z dviganjem bokov in je rabilo nekaj več.

Zadnji izziv, ki sem si ga zadala je bil dvigniti več teže na počepu. Počep – mislim, da vsi vemo kaj je. No, jaz sem se lotila 13 tedenskega cikla, v katerem so treningi natančno razdelani. 13 tednov počepanja. Sliši se veliko. In tudi je.

Read More

Rollercoaster mojih prehranskih obdobij v življenju

Sama sem se znašla na točki, ko me je hrana okupirala. Prebereš ogromno prehranskih napotkov, v glavi ostaja kup informacij, ki so si pri prehrani velikokrat med seboj nasprotne. Številke te prevzamejo, važno je samo koliko poješ in koliko pokuriš. Postaneš suženj samega sebe, čeprav zanikaš. Uživaš, ker hujšaš in hkrati trpiš, ker ne ješ nič.

Kot je že bilo rečeno v prejšnji objavi, če telesu ne daš dovolj hranil je samega sebe. Čeprav kot laiki vedno mislimo, da s stradanjem in nižanjem kalorij izgubljamo maščobo, je ne! Še vedno smo preveč okupirani z izgubo kilogramov in še vedno to ostaja primarni cilj večine ljudi.

Če bi vam pokazala klišejsko sliko sebe s 65 kilogrami 5 let nazaj in s 65 kilogrami danes (mogoče še par kilogramov več), mi verjetno ne bi verjeli, da je številka podobna, ker si telo na eni in na drugi sliki niti najmanj ni podobno. Številka enaka, sestava telesa pa drugačna. Drugačna oblika, drugačni delež maščobe in mišične mase, drugačna koža, količina celulita, drža,.. Po taki primerjavi ne morete trditi, da je najbolj važna številka na tehtnici.

Read More

Diete in njihove negativne posledice

Faza v življenju, ko ne veš kaj je kalorija

Vsi se spomnimo tistih osnovnošolskih in nekaj srednješolskih (ne veliko) dni, ko o pomenu prehrane nismo vedeli nič. Nisi vedel kaj je kalorija, koliko njih na dan pojesti, koliko se jih pokuri in zakaj jemo če ne samo zato, da smo siti in da preprečimo kruljenje v želodcu. Obdobje nezavedanja o hrani zna biti po eni strani super in jaz sem mnenja, da je faza, kjer se ne ubadaš s prav ničemer najboljša faza. Diete ni v tvojem slovarju in v hrani enostavno uživaš. Mogoče za naše telo faza neobremenjevanja ni popolna (če ne jemo zdravo), je pa najboljša za našo glavo.

Faza v življenju, kjer VEŠ kaj je kalorija

V začetku zelo nedolžna faza. Podpiram, da si vsak nekaj prebere o prehrani, kalorijah, hranilih in podobno. Dobro je vedeti kaj moramo vnesti v svoje telo. Sliši se enostavno. Dejansko ni tako težko, težko je pa laiku poiskati prave informacije. Če je Helena rekla po televiziji, da ni dobro dneva začeti z ovsenimi kosmiči, še ne pomeni, da ima prav in da moraš jutri obvezno menjati svoj zajtrk. Potem pa si naslednji dan vzameš čas in raziščeš to dejstvo o kosmičih, ter prebereš, da so ogljikovi hidrati potrebni, ker ti dajo energijo. Kaj pa zdaj? Raziskuješ naprej in v tvoji glavi je iz minute v minuto večji nered. Kup napotkov:

Read More

OGREVANJE | razteg in mobilizacija | PART I.

Ogrevanje je pomembno pred vsako telesno aktivnostjo, saj se oseba tako fizično kot psihično ustrezno pripravi na trening ali tekmovanje. Ustrezno načrtovano ogrevanje tako poskrbi, da dvignemo srčni utrip, dvignemo telesno temperaturo, povečamo pretok krvi ipd. Vse naštete posledice dobrega ogrevanja imajo tudi pozitiven vpliv na fizično izvedbo glavne telesne dejavnosti (hitrejša kontrakcija mišic, povečana moč in sila, povečan pretok krvi v aktivne mišice,..).

Kaj sploh narediti pred treningom? Iti na kolo ali na tekalno stezo? Kako dolgo se je treba ogrevati? Bo 10 minut dovolj? Je treba raztezanje narediti pred ali po treningu? Se pred treningom povaljčkam?

Read More
kruh s semeni in brusnicami

KRUH S SEMENI IN BRUSNICAMI

Prva stvar, ki jo človek izloči iz svojega jedilnika, ko je njegov cilj izguba kilogramov je KRUH. Vsaj v večini primerov je tako. Ko vprašaš zakaj je temu tako? ”Zaradi prevelike količine ogljikovih hidratov in ker je kruh bel.”

Ogljikovih hidrati niso nič strašnega, le znati moramo:

  • Pravilno izbirati med vsemi danimi viri ogljikovih hidratov
  • Optimalno jih je vnašati ob določenem času v dnevu, kar je odvisno od vsakega posameznika (najbolj optimalno po treningu)
  • Pravilno jih moramo znati dozirati (izbrati količino, ki ustreza našemu telesu glede na naš metabolizem, način prehrane, cilja ki ga želimo doseči ipd.)
Read More
razlog

KAJ JE TVOJ RAZLOG ZA VEČJO RITKO

Včasih so se ljudje s športom ukvarjali zaradi boljšega počutja, izboljšanja zdravja.. Aktivnost za rekreativca ni pomenila samo fitnes, kar večina dandanes prakticira. V ospredju so bile vodene vadbe, tek, hoja v hribe, sprehodi in podobno. Danes je malo drugače.

Pretežno se ljudje kot rekreativci odločijo za obisk fitnesa, če želijo spremeniti svoj življenjski slog. Razlogi za uvedbo aktivnosti v naš vsakdan so različni. Ne srečujemo se samo z razlogi kot so: ”upam, da bo po obisku fitnesa moje počutje boljše in upam da se moje zdravje izboljša”, ampak: ”jaz bi manjša stegna, večjo ritko in raven trebuh”. Cilji so pri večini usmerjeni na zunanji videz, kar ni narobe. To podpiramo!

Read More
simpl kukiji

SIMPL KUKIJI

V prejšnji objavi je bila glavna tema mandljeva moka. Ker sem mandljevo moko naredila sama, iz kupljenih mandljev seveda, sem morala potem nekam to moko tudi dati. Odločila sem se za nov recept in nastali so takšni simpl kukiji (enostavni piškoti).

Ko pečem ali kuham si ponavadi izberem kakšen recept, katerega slika me pritegne, vendar mu (roko na srce) nikoli natanko ne sledim. Tudi tokrat ni bilo nič drugače.

”A mamo kaj sladkega, kar lahko jem?” je pri nama doma pogosto vprašanje. Nekaj, kar ni navadna milka in po čemer nimaš slabe vesti. ”Nimamo” je ponavadi moj odgovor. ”Lahko pa kaj naredim”.

Read More
mandljeva moka

MANDLJEVA MOKA

Nauči se kako narediti mandljevo moko doma je čisto preprosto, enostavno in uporabno. Mandljeva moka je vsestransko uporabna pri peki sladic ali pri kuhi in je priporočljiva tudi za tiste, ki se izogibajo mokam iz žit.

Nekaj dni nazaj sem brskala po spletnih straneh in iskala razne zdrave recepte. Vedno se nagibam bolj k sladicam, ker so mi na oko bolj zanimive, čeprav sama nisem največji pristaš sladkega. Rada pa pečem in ustvarjam. Ko padeš v to iskanje po spletnih straneh ponavadi, oziroma velikokrat na koncu pristaneš kje druge. No, jaz sem pristala pri mokah. Bolj specifično pri mandljevi moki. Potem pa sem že naprej iskala kje se jo da dobiti in kam jo moram iti iskat, da bi prvič poskusila iz nje nekaj ustvariti. Cena mandljeve moke je nekajkrat višja od navadne moke in opazila sem tudi, da je velikokrat ponujena v manjšem pakiranju.

Read More
3 dnevni post

3 DNEVNI POST

No pa je prišel ta čas, ko sem se odločila za 3 dnevni izziv. Ne zaradi kilogramov, pač pa zaradi nekakšnega resetiranja svojega telesa. Hotela sem prečistiti svoje telo, mu dati možnost novega začetka, da odstrani iz telesa tisto kar mu je tuje. Eden izmed predlogov je bil tudi 3 dnevni post samo z vodo (ampak mislim, da mi to ne bi uspelo).

Izziva sva se z Anžetom lotila skupaj. Slik v začetku žal nisva posnela, saj najin primarni cilj ni bila preobrazba. Bom pa v naslednjih odstavkih opisala potek najine akcije. Pred začetkom nisem dajala veliko poudarka na izziv, ker sem mislila, da ga bom opravila z levo roko (beri naprej, saj temu ni bilo tako). Plan je bil tak, da 12.00 pojeva zelenjavno juho, 15.30 spijeva smuti in 19.00 zaključiva z enako juho kot v prvem obroku. No pa poglejmo, kako nama je šlo.

Sestavine za v juho:

Zelje, ohrovt, zelena, petešilj, čebula, česen, kurkuma, sol, poper.

Sestavine za smuti:

Rdeča pesa, špinača, avokado, jagode, zmrznjeno sadje, cimet, korenje.

Read More
1 2 3 5