Ne rabim trenerja, lahko delam sam

Je trener res potreben? Ga potrebujem?

Pogosto se srečam s stranko, ki včasih ne ve kaj je pravzaprav njen cilj.  Ja, v večini primerov je najbolj splošni cilj izguba kilogramov.

“Koliko? V kolikšnem času? Na katerem predelu? Na kakšen način?” Sto in eno vprašanje je potrebno zastaviti preden se lotim dela. “Je tvoj cilj kratkoročen ali dolgoročen?”

“Ti vadba posledično predstavlja samo orodje za dosego cilja ali je to tvoj nov hobi, ki ga boš združil in vpeljal v svoje življenje?”

Kaj je bolje?

Če vadbo gledaš SAMO kot orodje za dosego cilja, poleg diete, je to lahko v prenesenem pomenu kot neke vrste tableta, ki jo zaužijemo da izgubimo odvečne kilograme. Uporabil jo boš samo takrat, ko boš hotel shujšati. Ko boš cilj dosegel, pa boš tablete pospravil na dno omare. To je klasični primer, kako se pride do kratkoročnih rezultatov, ki ponavadi prinesejo nihanja v kilogramih, nihanja v hormonih in fizične spremembe na tvojem telesu, ki pustijo svoje posledice (odvečna koža, strije,..). Odločimo se, da gremo jutri na dieto in začnemo migati vsaki dan. Štartamo na polno, z vadbo pokurimo vse kalorije, ki smo jih pojedli. Za piko na i pa si izberemo še visoko intenzivne treninge, ki nam poberejo vso energijo, ki bi jo posledično morali nadomestiti s hrano, pa žal na smemo jesti.  Vztrajamo 2 tedna in obupamo. Ima to smisel?

Vedno predlagam, da si vsak posameznik zastavi dolgoročne cilje! Tega se ne lotimo z drastičnimi spremembami oziroma s “šnelkursom”. Tak plan ti zastavi nekdo, ki se je za to šolal. Tako kot veterinar zdravi živali (in ne ti s pomočjo googla), tako trener piše treninge, uči in vodi.

Eni rečejo, da ne bodo vložili denarja v osebnega trenerja ali v individualno zastavljen plan treninga. Bodo raje delali sami. Kakšni so pa kaj rezultati? Poznam take, ki hočejo oblikovati svoje telo, fitnes obiskujejo že 3-5 let, postava pa je še vedno enaka. V fitnesu so 3 krat na teden, kar je za rekreativca lepa številka, ki bi ob ustreznem planu morala prinesti lepe rezultate.  Super, da vztrajajo in imajo še vedno motivacijo in škoda, ker preteklega časa niso izkoristili.

Ne predstavljate si, koliko dejansko lahko napreduješ, če imaš točno zastavljen plan, ki stremi k tvojemu cilju.

Tudi če je tvoj cilj samo oblikovanje zadnjice. Pot do tega ni samo s tisoč ponovitvami iztega v kolku ali z odmiki z elastiko. To se da narediti na drugačen način, ki ti bo veliko bolj koristil, polek tega pa prinesel še fizično želeno oblikovano postavo. Razlika pa je, da boš tukaj pridobil še na moči, vzdržljivosti, koordinaciji, tvoj trup bo bolj čvrst, z nogami boš pa lahko dejansko premaknil več bremena in se ne samo upiral sili elastike, kar je po mojem mnenju veliko bolj uporabno. Trening bo veliko bolj zanimiv in raznolik.

Telo postane funkcionalno. To ti pride prav takrat, ko moraš dan preživeti z otrokom, da ga lahko dvigneš, takrat ko moraš iz avta nositi 20 kilogramov težko breme, iti po stopnicah v deseto nadstropje ali pa iskreno povedano samo malo napumpati svoj ego. Premagaš večje breme na počepu, narediš večje število ponovitev sklec, lahko izvedeš že težje različice vaj, ki jih v začetku še nisi mogel, to nam prinese občutek zadovoljstva, moči in nepremagljivosti. 

Balzam je, ko stranko pripeljem do tega, da ji ni cilj samo raven trebuh in lepa zadnjica, ampak ji je cilj narediti 5 lepih in pravilnih sklec. Takrat, ko se stranka trudi iti čez mejo zavoljo tega, da bo danes boljša kot včeraj, da bo čez mesec ali dva lahko naredila svoj prvi pull up! In ko prideš do takšnih mejnikov in jih dosežeš, poleg tega, da si bolj fizično pripravljen, še bolje izgledaš.

Trenerji smo tu z razlogom

Ja, mogoče lahko sam narediš enako, ampak mariskdo ne more, nekateri pa mislijo da lahko, ampak potem obstanejo na eni točki daljše časovno obdobje (ali za vedno). Če delaš sam rabiš veliko motivacije in samodiscipline. Prebrsati moraš veliko pravih informacij in dobrih nasvetov, da lahko napreduješ in vzame ti veliko časa. Zato obstaja naš poklic, poklic trenerja.

Če ne moreš zdaj narediti zgiba (pull up-a), ga tudi čez en mesec ne boš naredil, če se boš hotel dvigniti 2 krat na teden in obvisel na štangi. Je pa možnost, da ga narediš s pravim planom in ni nemogoče! Občutek ko enkrat osvojiš določen cilj, ki si ga skrito želel že dolgo časa, je neprecenljiv.

Toliko je pridobitev, ki jh dobro zastavljen plan treningov prinaša!

Najprej pa se morate vprašati kakšen je vaš cilj. Povem vam, da imate še toliko rezerve, ki jo lahko izkoristite, samo pravo pot morate ubrati! Trenirati je užitek, le pravi način moraš izbrati.

 

Tina.

 

 

Share This Post
Related Posts
Lignano Sabbiadoro beach
Lignano Sabbiadoro – krasno mesto za poletni oddih
kdo sva in kaj pocneva
KDO SVA IN KAJ POČNEVA
the champion's mind
THE CHAMPION’S MIND

Leave Your Comment

Your Comment*

Your Name*
Your Webpage